Φιλοσοφία-Μονισμός-Υλισμός-Επιστήμη

ΥΛΙΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΜΑΡΞΙΣΜΟ. ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ.

εικόνα πάπυρου του έργου ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ του ατομικού φιλόσοφου Επίκουρου που βρέθηκε στο Herculaneum*

Αυτό το blog είναι αφιερωμένο στην μελέτη της αρχαίας ελληνικής επιστημονικής φιλοσοφίας των υλιστών μονιστών φιλοσόφων και ειδικότερα των ατομικών φιλοσόφων. Είναι ένα ημερολόγιο μελέτης με βάση τα αποσπάσματα και τις μαρτυρίες των πρώτων επιστημόνων της ανθρωπότητας, των ελλήνων επιστημόνων που αποκαλούνται “προσωκρατικοί φιλόσοφοι”.

Αυτοί οι φιλόσοφοι πρώτοι χρησιμοποίησαν τον ορθό Λόγο για να ερμηνεύσουν την πραγματικότητα και το Ον και είναι οι πρώτοι που χτύπησαν αλύπητα την πνευματική καθυστέρηση των θρησκειών και των μυστικιστών. Δεν είναι τυχαίο ότι από το τεράστιο έργο τους σώθηκαν ελάχιστα και ασήμαντα σε σχέση με τα έργα των δυιστών και των μεταφυσικών, μυστικιστών και ιδεαλιστών. Η αλήθεια είναι ότι το έργο τους καταστράφηκε συστηματικά και εσκεμμένα από τους ιδεαλιστές και τους μυστικιστές με στόχο η ανθρωπότητα να μείνει για πάντα βυθισμένη στον Μεσαίωνα, την δεισιδαιμονία και τον ανορθολογισμό, πράγμα που επετεύχθη τελικά άριστα στην ανθρώπινη ιστορία.

Ως ελάχιστος φόρος τιμής προς τα ελεύθερα πνεύματα της αρχαιότητας, κάθε ελεύθερος και σκεπτόμενος άνθρωπος είναι υποχρεωμένος να μελετήσει το έργο τους και να διαδώσει τον Λόγο τους.

var skin = {};
skin[‘BORDER_COLOR’] = ‘#cccccc’;
skin[‘ENDCAP_BG_COLOR’] = ‘#e0ecff’;
skin[‘ENDCAP_TEXT_COLOR’] = ‘#333333’;
skin[‘ENDCAP_LINK_COLOR’] = ‘#0000cc’;
skin[‘ALTERNATE_BG_COLOR’] = ‘#ffffff’;
skin[‘CONTENT_BG_COLOR’] = ‘#ffffff’;
skin[‘CONTENT_LINK_COLOR’] = ‘#0000cc’;
skin[‘CONTENT_TEXT_COLOR’] = ‘#333333’;
skin[‘CONTENT_SECONDARY_LINK_COLOR’] = ‘#7777cc’;
skin[‘CONTENT_SECONDARY_TEXT_COLOR’] = ‘#666666’;
skin[‘CONTENT_HEADLINE_COLOR’] = ‘#333333’;
skin[‘NUMBER_ROWS’] = ‘4’;
google.friendconnect.container.setParentUrl(‘/’ /* location of rpc_relay.html and canvas.html */);
google.friendconnect.container.renderMembersGadget(
{ id: ‘div-2300847354022475008’,
site: ‘12252772744187089477’ },
skin);

7 Comments

  1. Διαγόρας ο Μήλιος said,

    Αγαπητέ φιλόσοφε, το ιστολόγιό σου δεν δουλεύει σωστά. Οι σύνδεσμοι δεν λειτουργούν. για παράδειγμα, κάνω κλικ στο “ΡΗΤΑ”, και με πηγαίνει σε μία σελίδα που λέει “File Not Found. Sorry, but the page you requested cannot be found.”

  2. Άθεος said,

    Φιλοσοφία χωρίς τη μεταφυσική την καταλαβαίνω, όμως υλισμό χωρίς τον Μαρξισμό πως να τον καταλάβω;
    Από την εποχή του Θαλή, του Δημόκριτου και του Επίκουρου, ο υλισμός μόνο με τον Μαρξ και τον Ένγκελς έγινε επιστημονικός!
    Βγάλε τις πολιτικές παροπίδες και δες κατάματα τον Υλισμό γιατί έχεις προοπτική με την ιδεολογία σου…. για αυτό σε ανακάλυψα άλλωστε. Πιστεύω ότι έχεις κάτι να πεις……
    Καλοπροαίρετα σε συμβουλεύω!

  3. atomakaikeno said,

    Ο κουμουνισμός (δλδ μαρξισμός – λενινισμός – τροσκισμός -μαοισμός -πολποτισμός -γκεβαρισμός και όλα τα υπόλοιπα) είναι θρησκεία με υλιστικό επίχρισμα και ακέραια όλα τα παρελκόμενα των θρησκειών: Λατρεία πτωμάτων-ηρώων-αγίων-πεσόντων, προφήτες-γκουρού, μεσσιανικά κηρύγματα, αναζήτηση παραδείσου, κόμμα-εκκλησία των εκλεκτών, μανιφέστα-ιερά βιβλία, αλάνθαστο του κόμματος, προσωπολατρεία, μεταφυσικές -μυστικιστικές διδαχές για δικτατορία του προλεταριάτου και πάλη των τάξεων, κυνήγι αντιφροντούντων κτλ.
    Οι πραγματικοί επιστήμονες δεν κυβέρνησαν ποτέ.

  4. Άθεος said,

    Τελικά, είσαι υπερβολικός! Τα έβαλες όλα σε ένα σακί!
    Πολιτική, είτε πρόκειται για την αριστερά ή τη δεξιά, δεν λέγεται θρησκεία.
    Τι πάει να πει «υλιστικό επίχρισμα» και άλλα που εννοείς…
    Θρησκεία με υλιστικό επίχρισμα δεν υπάρχει. Όλες οι θρησκείες έχουν ιδεαλιστικό επίχρισμα και επιπλέον τυπολατρία και μεταφυσική. Υλισμός με τυπολατρία και …μεταφυσική…. Μήπως έχεις μπερδέψει τις έννοιες…..;
    Γράφεις για δικτατορία του προλεταριάτου, αλλά δεν θίγεις καθόλου τη δικτατορία του κεφαλαίου…
    …ύποπτο…..
    Η αλήθεια είναι ότι οι πραγματικοί, όχι επιστήμονες- αυτοί δεν κυβερνούν- οι πραγματικοί φιλόσοφοι, δεν κυβέρνησαν ποτέ!!!!!

  5. atomakaikeno said,

    Καθόλου δεν τα έχω μπερδέψει:
    Μια ξεφτιλισμένη θρησκεία είναι και ο κομουνισμός και ο καπιταλισμός και ότι σε κάνει να σκύβεις το κεφάλι σε μεταφυσικές έννοιες και στους επί γης εκπροσώπους τους:

  6. Άθεος said,

    Καλέ μου φίλε και ομοϊδεάτη, βγαίνοντας από το σοσιαλιστικό σύστημα, η ΕΣΣΔ, οι περισσότεροι έπεσαν με τα μούτρα ξανά στη θρησκεία και στη μαφία, αυτή εξουσιάζει τώρα. Δώρο άδωρο τόσα χρόνια, δεν έκαναν τίποτα! Όπως σου ξαναέγραψα, τα κόμματα δεν είναι θρησκείες, είτε είναι σοσιαλιστικά είτε καπιταλιστικά. Οι θρησκείες είναι άλλο πραγμα πολύ χειρότερο από τα κόμματα. Όμως ο Γκαζεντί, ο Χόλμπαχ, ο Ντιντερό, ο Μαρξ, ο Ένγκελς και άλλοι, δεν είναι πολιτικοί μα φιλόσοφοι του Διαφωτισμού, που βγάζοντας τον άνθρωπο από τα σκοτάδια του Μεσαίωνα και του Χριστιανισμού έκαναν τις Υλιστικές ιδέες της Αρχαίας Ελλάδας να λάμψουν ξανά στις συνειδήσεις των ανθρώπων. Μάλιστα ο πρώτος ξέθαψε τον Επίκουρο και οι τελευταίοι έγραψαν πραγματικά εγκώμια για την Υλιστική φιλοσοφία των Ελλήνων, που ήταν η πρώτη φιλοσοφία. Οι κατοπινοί ιδεαλιστές φιλόσοφοι (Πλάτων, Αριστοτέλης) έγιναν ψωμοτύρι των χριστιανών.
    Όπως είδα και στη σελίδα σου φαίνεσαι Επικούρειος και αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα, γιατί με τις ίδιες ιδέες τρέφομαι και εγώ και οι παραπάνω φιλόσοφοι απλά είναι οι συνεχιστές της ίδιας φιλοσοφίας. Μην ακρωτηριάζεις τη φιλοσοφία που ζει και αναπτύσσεται στο χρόνο…
    Αυτό γίνεται γιατί η δική μας φιλοσοφία είναι ζωντανή κι όχι στατική και δογματική όπως των ιδεαλιστών που παράγουν θρησκείες και αλλοτρίωση.
    Συγχαρητήρια για τη σελίδα σου. Ίσως σου κάνω link από τη δική μου σε ορισμένα θέματα, αν δεν έχεις αντίρρηση, όμως παράλληλα πρέπει να διευρύνεις τους ορίζοντές σου και σε νεώτερους υλιστές, μέχρι τους σημερινούς της κβαντομηχανικής, γιατί όλοι τους έχουν να πουν κάτι που οι προηγούμενοι, παράβλεψαν γιατί οι εποχές δεν το επέτρεπαν.
    Συγνώμη για την έκταση, αλλά η επικοινωνία το απαιτεί. Βλέπεις εμείς έχουμε να πούμε ακόμα κάτι, γιατί ο μεσαίωνας, όπως φαίνεται, δεν έφυγε ακόμα…
    Οι περισσότεροι κοιμούνται και άλλοι βρίσκονται σε κώμα.

  7. ΓΛΑΥΚΩΨ said,

    Θέλω να σας παραθέσω ένα σχόλιο -σε πολλά μέρη- από λέγόμενα του Σέξτου Εμπειρικού και άλλων προηγούμενων, το οποίο κατά την γνώμη μου εξηγεί κάπως πολλά σε σχέση με Μονισμό-Ενισμό και βεβαίως σημαντικό είναι να μαθαίνει κάποιος από θηλαστικό να γίνεται άνθρωπος -να εννοεί την λογική φυσική χαοτική εναρμόνιση.
    1) Αρχίζουμε με το ότι όλα διαιρούνται και ο Επίκουρος λέει -για το άτομο- ότι καλό θα είναι κάπου να σταματήσουμε διότι από ένα σημείο και μετά αρχίζουμε να παίζουμε -διαιρούμε- με ψυχική ενέργεια και δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τα αποτελέσματα.
    2) Είναι βέβαιο γιαα πολλές χιλιετηρίδες ότι όλα διαιρούνται και βαση αυτού δεν υπάρχει μέγεθος διότι κάθε μέγεθος αποτελείται πάντα από άλλα.
    3) Όλα είναι πυκνότητες και αραιότητες.
    4) Δεν υπάρχει παρόν παρελθόν και μέλλον μιάς και το παρόν υποδιαιρείται συνεχώς όσο και αν εμβαθύνουμε στην υποθετική στιγμή του παρόντος. Επίσης αν κάτι έγινε και την στιγμή αυτή το σκεφτόμαστε με διαφοετικό τρόπο τότε σημαίνει ότι ήδη το υποθετικό παρελθόν μεταλλάσεται και το ίδιο γίνεται μέλλον συνεχώς διότι αν υπήρχε κάποια ένταση, η ένταση αυτή μεταλλάσεται και εξελίσσεται σε άλλο από αυτό που ήταν και όταν αν από το υποθετικό παρόν ή μέλλον γυρίσουμε στο παρελθόν το ίδιο είναι μέλλον μιάς και ότι κάνουμε γινεται από το γινόμενο την στιγμή που γίνεται και αυτή η στιγμή υποδιαιρείται επ’αόριστο.
    5) Η υπόθεση καλού και κακού δεν στέκει διότι κάθε καλός προσπαθεί να κανεί καλό και προσπαθεί να μην γινει κακός και να αντιστέκεται στο κακό και κάθε κακός προσπαθεί να κάνει κακό ή προσπαθεί να γίνει καλός και να αντισταθεί στο καλό ή στο κακό που θέλει να κάνει. Αυτές οι πράξεις είναι πανομοιες και δεν διαφέρουν σε κάτι η μία από την άλλη. Το παν -φύση – νους -εν -ον- έχει την ιδιομορφία να πειραματίζεται και δεν διακρίνεται καλό και κακό διότι αυτό που είναι σημαντικό είναι η συμβίωση και η συνέχεια της δημιουργικότητας και ευρηματικότηττας της φυσικής ροής. Αλλιώς εννοούμενα: Το αρνητικό και το θετικό μπορούν αναλόγως να είναι αντιστρόφως ανάλογα κάθε αρντικό θα μπορούσε να είναι θετικό και κάθε θετικό θα μπορούσε να είναι αρνητικό. επίσης κάθε θετικό θα μπορούσε να είναι αρνητικοθετικό η θετικοαρνητικό και όλα αυτά αντιστρόφως ανάλογα. σημασία έχει περισσότερο απ’ όλα η θέση στον χώρο ή τόπο. δηλαδή το ίδιο δύο φορές σε άλλο σημείο γίνεται δύο μεν ίδια αλλά σε άλλο σημείο οπότε διαφορετικά. κάθε νοητό σημείο είναι άλλο και κάθε σημείο δεν είναι ποτέ στο ίδιο σημείο και δεν είναι ποτέ ίδιας πυκνότητας καί όταν όλα είναι ίδια. οπότε και όταν όλα είναι ίδια αν αλλάζει η πυκνότητα τους τότε αλλάζει και η τελική μορφή και αν η ίδια μορφή είναι σε άλλο σημείο πάλι γίνεται άλλη μορφή.
    Σταματώ εδώ και χωρίς να θέλω να διαφημήσω κάτι απλώς σας λέω ότι όλα αυτά προέρχονται από συλλογή περι όλων αυτών και σχόλια δικά μου πάνω στις σκέψεις αυτές οι οποίες προέρχονται από ανώδυνες μελέτες ανθρώπων τις που δεν σκότωναν ούτε δημιουργούσαν πολέμους και τεράστιες μηχανές για να τεμαχίσουν την ανύπαρκτη ύλη -όλα είναι πυκνότητες- για να εννοήσουν κάτι -απλώς έτρωγαν σωστές τροφές -και μην γελάτε καθόλου για τις τροφές, διότι για να λειτουργείς σωστά πρέπει το σώμα να περιέχει κάθε ουσία που μπορεί να θελήσει να χρησιμοποιήσει πικρό γλυκο ξινό και άλλα -Πυθαγόρειοι και Πλωτίνος: Δεν είναι δυνατόν να πιστεύετε ότι εσείς έχετε λογική και δεν έχει το σύμπαν, διότι από κάπου την δεχόμαστε. Εξηγώ: Τι είναι αυτό που μας δίνει δυνατότητα εννόησης και λογικής σκέψης; Μήπως αυτά που αισθανόμαστε, μυρίζουμε γεύόμαστε πίνουμε και αόρατα ή όρατα περιφέρονται γύρω μας και όπως είναι γνωστό δεν μπορούμε να βγάλουμε ή να βάλλουμε κάτι μέσα και έξω από το παν τότε όλα προυπάρχουν και απλώς μεταλλάσονται και με αυτόν τον τρόπο καταργείται και ο γραμμικός χρόνος όπως και η ύπαρξή τους μιάς και ο χρόνος είναι μέτρο της κίνησης και μέτρο του χώρου είναι το μέτρο -η μεζούρα- που συμβατικά χρησιμοποιούμε διότι και το μέτρο του χώρου αλλά και του χρόνου μεταλλάσεται αναλόγως με κάθε σημείο -πυκνότητα και αραιότητα- και αισθητηριακά. Όλα είναι μέρη του ενός και όλα είναι ενα καθώς πυκνόνεται και αραιόνεται συνεχώς μοιραζόμενο. Κάθε τι το δεχόμαστε από προυπάρχοντα και όλα αυτά γινόντουσαν και θα γίνονται ό,τι και αν είναι αυτό που γίνεται. Το εδώ το εκεί το πριν και το μετά είναι αντιστρόφώς ανάλογα όμοια αναλόγως το νοητό σημείο απ’ όπου οι αισθήσεις δέχονται αισθητά εξελισσόμενες να δεχθούν περισσότερα με φυσικό και όχι μηχανικό τρόπο -είναι περισσότερο πιθανό να να πάνε σε άλλο πλανήτη οι σπόροι των φυτών παρά μία μηχανή με περιορισμένες δυνατότητες διότι οι σπόροι εξελίσσονται έτσι ώστε να αντέχουν ενώ η μηχανή εξελίσσεται αναλόγως με την εξέλιξη των υλικών-πυκνοτήτων που προυπάρχουν και εμείς απλώς τα μαγειρεύουμε.
    Σταματώ Συγγνώμη αν είπα περισσότερα απ΄όσα θέλατε. Αυτά είναι μέρη από ένα βιβλίο που εκδίδω ήδη πολλά χρόνια αλλά δεν το αναφέρω για να μην θεωρηθούν όλα αυτά διαφήμιση.

Leave a comment